Roblox CEO’su David Baszucki’den Önemli Açıklamalar
Roblox’un CEO’su David Baszucki, şirketin San Francisco’daki yıllık geliştirici konferansında dikkat çekici bilgiler paylaştı. Baszucki, oyun yaratıcılarının masaüstü bilgisayarlarda gerçek para ile satın alındığında, ücretli oyunlardan elde edilen gelirin %50 ila %70’ini tutabileceğini açıkladı. Bu oran, Roblox’un platform içindeki sanal para birimi Robux ile gerçekleştirilen alışverişlerde geliştiricilere sağladığı %30’luk gelir payının oldukça üzerinde.
Roblox Türkiye’den Erişime Engellendi
Bugün, popüler oyun platformu Roblox’un Türkiye’den erişimi engellendi. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından alınan bu karar, Instagram’dan sonra Roblox.com’a da erişim kısıtlaması getirdi. Bu durum, Roblox’un daha fazla premium oyun yaratılmasını teşvik etme çabalarını etkileyebilir ve yaşça büyük kullanıcıları çekmeye yönelik stratejisine destek olabilir. Baszucki, bu yeni gelir modelinin mobil cihazlar ve oyun konsolları gibi diğer platformlarda da uygulanması planlandığını, ancak iOS ve Android’deki uygulama mağazası ücretlerinin bu süreci zorlaştırabileceğini vurguladı.
Roblox, geliştiricilerle para paylaşmanın başka bir yolunu da yeni bir bağlı kuruluş bağlantı programıyla sunuyor. Bu programa kabul edilen geliştiriciler, referans linkleri aracılığıyla platforma yeni katılan kullanıcıların ilk altı ayda yaptıkları Robux alımlarının %50’sine kadar (100 dolarla sınırlı) kazanma fırsatına sahip olacaklar. Baszucki, bu programın yaratıcıların sosyal medya pazarlamasına daha fazla odaklanmalarını kolaylaştıracağını belirtti.
Duyurular Bunlarla Sınırlı Değil
Roblox’un bu yılki geliştirici konferansında duyurulan diğer önemli yenilikler arasında “Party” modu dikkat çekiyor. Bu özellik, altı kişiye kadar bir grubun birlikte oyunlar arasında geçiş yaparak iletişim kurmalarına olanak tanıyor. Ayrıca, şirket önümüzdeki yılın başında Shopify ile iş birliği yaparak geliştiricilerin platform üzerinden gerçek dünyadaki ürünleri satmalarına da imkan tanıyacak.