Sony’nin Yapay Zeka Destekli Oyun Teknolojileri
Sony, oyun deneyimlerini daha etkileyici hale getirmek ve grafik kalitesini artırmak amacıyla yapay zeka destekli teknolojiler geliştirmeye kararlılıkla devam ediyor. Bu doğrultuda, AMD ile iş birliğini derinleştirdi. İki şirket, PS5 ve PS5 Pro‘nun baş mimarı Mark Cerny‘nin açıklamalarına göre, “grafikler ve oyun için makine öğrenimi tabanlı teknoloji” üzerinde çalışmak için “daha kapsamlı bir iş birliği” kurduklarını duyurdu.
Her iki konsol da, AMD’nin RDNA 2 mimarisine dayanan grafik işleme birimlerini (GPU) kullanıyor. Özellikle, PS5 Pro’nun görüntü netliğini ve kare hızlarını iyileştirmek için geliştirdiği PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution) adlı bir özellik, oyunculara daha akıcı bir deneyim sunmayı hedefliyor.
Sony, ayrıca Cerny’nin PS5 Pro’nun teknik detayları ve AMD ile birlikte yürütülen kod adı Amethyst olan “çok yıllık” projeleri hakkında bazı ilginç bilgiler içeren 37 dakikalık bir sunum yayınladı. Bu teknik konulara ilgi duyanlar için video mevcut. Ancak, Project Amethyst’ten elde edilen teknolojinin nasıl, ne zaman ve nerede kullanılacağı konusunda bazı belirsizlikler devam ediyor. Yine de, genel olarak bu teknolojinin, gelecekteki PlayStation cihazlarında ve AMD’nin diğer projelerinde görülmesi bekleniyor.
Özetle, yakın gelecekte video oyunlarında yapay zekanın etkisi daha fazla hissedilecek. Yeni haritalar, düşmanlar ve canavarlar yaratılırken, geliştiricilerin daha önce hazırladığı grafik varlıkları yerine, yapay zekanın o an yarattığı görseller ve varlıklar üzerinden oyunlar ilerleyecek. Bunun yanı sıra, oyun geliştirme süreçlerinde de yapay zeka daha fazla rol alabilir. Örneğin, yapımcılar artık binlerce satır kod yazmak yerine, “kahramanın kuleden prensesi kurtaracağı bir level hazırla” diyerek tüm bölümü yapay zekaya kodlatabilirler.