DIGIAGE 2.0 Forum Etkinliği
Türkiye’nin oyun ekosistemini uluslararası platformda başarıyla temsil eden DIGIAGE, APY Ventures ve Bilişim Vadisi GSYF iş birliği ile düzenlenen DIGIAGE 2.0 Forum etkinliği, 16 Ağustos’ta Bilişim Vadisi’nde gerçekleşti. Bu etkinlik, Türkiye’nin oyun sektöründeki potansiyelini ve geleceğe yönelik stratejilerini ele almak amacıyla bir araya geldi. Yenilikçi erken aşama yatırım stratejilerinin tanıtıldığı forum, oyun geliştiricileri, yatırımcılar, girişimciler ve kamu paydaşları için önemli bir buluşma noktası oldu.
Ayrıca, Erasmus+ projesinin kapanış etkinliği olarak da önem taşıyan bu forum, oyun ekosistemine yönelik bir politika belgesinin geliştirilmesi için kritik bir platform sundu. DIGIAGE 2.0 Forum, Türkiye’deki oyun ekosisteminin uluslararası düzeydeki faaliyetlerini desteklemeyi hedefliyor. Sektör liderlerini bir araya getirerek katılımcılara değerli networking fırsatları sağladı.
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın himayesinde gerçekleştirilen etkinlikte, açılış konuşmalarını Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürü Muhammet Bilal Macit ve Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen yaptı. Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen, DIGIAGE’in uçtan uca bir destek programı olduğunu vurguladı ve şunları söyledi: “Türkiye’den dünyaya ihraç edilen ilk ve tek oyun hızlandırma programı DIGIAGE oldu. Bu programı Türkiye olarak başlattık ve burada uyguladık. Daha sonra Azerbaycan’a ihraç ettik. Balkanlarda da bu programı uygulamayı planlıyoruz. Türkiye’de birçok girişimcilik ve hızlandırma programı mevcut ancak dünya ölçeğinde baktığımızda genellikle bunları ithal eden taraftayız. DIGIAGE programıyla, ihraç eden konumuna geçtik. Gerçekleştirdiğimiz iş birlikleri ve çalıştaylarla sektörde öncü olmaya devam edeceğiz.”
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürü Muhammet Bilal Macit, oyun sektörünün kritik bir alan olduğuna dikkat çekerek, “Türkiye’de oyun ve diğer teknoloji alanlarının büyümesi için en önemli araç finansmandır. Girişimcilerimiz için ticarileşme, uluslararasılaşma ve sahip olacakları know-how da önemli konulardır. Teknoparklarımızda 650 firma ve 12 Ar-Ge tasarım merkezi oyun üzerine faaliyet göstermektedir. Buradan ortaya çıkan ticarileşme rakamları 1.4 milyar dolar, satış rakamları ise 750 milyar TL’dir. Verdiğimiz teşvikler de 40 milyar TL’dir. Dolayısıyla, oyun sektörünün desteklerle büyüyüp uluslararasılaşması ve ticarileşmesi bizleri memnun ediyor.” şeklinde konuştu.
Temel Motivasyon: Global Olmak
DIGIAGE Direktörü Emre Yıldız, konuşmasında, “Bugün sunduğumuz desteklerle başka ülkelerde kamp yapıp oradaki yüzlerce genci eğitebilecek bir tecrübeye sahibiz. Şimdiye kadar 8 kamp düzenledik. 18 bin kişi ekosistemimize başvurdu. 2500 kişiyi Bilişim Vadisi’nde ağırladık ve bu gruptan 260 takım oluşturduk. DIGIAGE kampları, bu takımlardan 25’i Bilişim Vadisi’nde olmak üzere 100 oyun şirketinin kurulmasına katkı sağladı. Temel motivasyonumuz, global ölçekte bir etkimiz olmasıdır.” dedi. Oyun eğitimindeki sorunlara da dikkat çeken Yıldız, bu eğitimlere erişimi kolaylaştırmak için DIGIAGE kampları düzenlediklerini belirtti.
Ayrıca, teknolojideki fırsat eşitsizliğine de vurgu yapan Yıldız, DIGIAGE’in teknolojik altyapısını, teknolojiye erişim imkanı kısıtlı olan bireylere sunmayı hedeflediklerini ifade etti. Erasmus+ Politika Belgesi’nin tanıtımının ardından, program panellerle devam etti. Emre Yıldız’ın moderatörlüğünde, APY Ventures Fon Yöneticisi Mustafa Keçeli, DIGIAGE Oyun Fonu’nun amacını detaylandırdı. DIGIAGE’in yatırımları ve Türkiye oyun sektörünün yeni rotası üzerine çeşitli konuşmalar gerçekleştirildi.
Programın ikinci yarısı, Türkiye Bilişim Sektörünün Uluslararasılaşması ve Bilişimin Yıldızları Programı tanıtımı ile başladı. Ticaret Bakanlığı Ticaret Uzmanı Ali Burak Boztaş, bakanlık tarafından sunulan teşvik programlarını tanıttı. Son oturumda ise Türkiye Oyun Ekosisteminde Son Rota konuları masaya yatırıldı.
Forumda, DIGIAGE programı kapsamında eğitim ve mentörlük desteği alan 11 oyun geliştiricisi projelerini tanıtma fırsatı buldu. Bu sayede, sektördeki büyük oyuncularla bir araya gelerek yatırım ve iş birliği olanaklarını değerlendirme imkanı elde ettiler. DIGIAGE, bugüne kadar düzenlediği sekiz oyun geliştirme kampı ile 18.000’den fazla oyun geliştiricisine ulaşmayı başardı. Bu kamplar sayesinde 200’den fazla takım kuruldu ve bunların 25’i şirketleşme aşamasına geçerek sektördeki yerini aldı.